גבעת שמואל מחבקת ומחברת את העולים החדשים
גבעת שמואל היא עיר קולטת עלייה. בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה, בחרו עשרות משפחות עולים להקים בה את ביתן החדש.
גבעת שמואל היא עיר קולטת עלייה. בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה, בחרו עשרות משפחות עולים להקים בה את ביתן החדש. העירייה, באמצעות האגף לשירותים חברתיים, מעניקה לעולים מגוון מענים ופעילויות המסייעים בהשתלבות בעיר, בחיזוק תחושת השייכות ובבניית קהילה תומכת ומחבקת.
כחלק מפעילות זו, יצאו השבוע חברי מועדון העולים הוותיקים לטיול בזכרון יעקב, שסיכם שנה של מפגשים, פעילויות וחוויות משותפות.
במהלך הסיור הכירו המשתתפים את סיפורה של המושבה, שמעו על החלוצים שהקימו אותה ועל גלי העלייה שהיו חלק משמעותי בהתפתחותה. לצד ההיכרות עם ההיסטוריה המקומית, נהנו המשתתפים מיום של למידה, גיבוש והעשרה.
הטיול הוא חלק ממגוון פעילויות ומענים שמעניקה עיריית גבעת שמואל לעולים באמצעות האגף לשירותים חברתיים, במטרה לסייע בהשתלבותם בעיר ובחיי הקהילה. הפעילות כוללת בין היתר סדנאות, מפגשים חברתיים, הרצאות, סיורים ואולפן עברית, ומעניקה לעולים הזדמנויות להיכרות, ללמידה וליצירת קשרים חברתיים משמעותיים. את תחום העלייה בעיר מרכזת סלין איים, המלווה את העולים ומסייעת בחיבורם לקהילה ולשירותים העירוניים.
ראש העיר, יוסי ברודני: “גבעת שמואל גאה להיות בית לעולים חדשים. אנחנו רואים חשיבות רבה ביצירת מעטפת קהילתית וחברתית המסייעת לעולים להשתלב בעיר, להכיר אנשים, ליצור קשרים ולהרגיש שייכים. הטיול הוא חלק ממכלול רחב של פעילויות ותוכניות שנועדו לחזק את החיבור לקהילה ולבית החדש שבחרו להקים כאן.”