מה קורא? שבוע הספר בגבעת שמואל הפגיש בין סופרים, קוראים ואוהבי מילים

עשרות תושבים השתתפו בשני ערבי הספרות של מיזם “מה קורא?”, שהתקיימו במסגרת אירועי שבוע הספר בגבעת שמואל. המפגשים, בהנחיית המחזאית והסופרת אורי אגוז, הפגישו את הקהל עם יוצרים ויוצרות מקומיים לשיחות פתוחות על ספרים, כתיבה, השראה והקשר שבין היצירה לחיים עצמם.


עשרות תושבים השתתפו בשני ערבי הספרות של מיזם “מה קורא?”, שהתקיימו במסגרת אירועי שבוע הספר בגבעת שמואל. המפגשים, בהנחיית המחזאית והסופרת אורי אגוז, הפגישו את הקהל עם יוצרים ויוצרות מקומיים לשיחות פתוחות על ספרים, כתיבה, השראה והקשר שבין היצירה לחיים עצמם.

במהלך הערבים נחשפו המשתתפים לסיפורים שמאחורי הספרים, לתהליכי היצירה של הכותבים ולמגוון נקודות מבט על החברה, הזהות והמציאות הישראלית. לצד השיח הספרותי, נוצרו מפגשים בלתי אמצעיים בין יוצרים לקוראים, שהפכו את האירוע לחוויה תרבותית מעשירה ומעוררת מחשבה.

המיזם הופק ביוזמת מנהלת הספרייה העירונית רוני בן נעים ואורית נאור, כחלק ממגוון אירועי התרבות שקיימה העיר במהלך שבוע הספר.

ראש העיר יוסי ברודני, שהגיע לברך את המשתתפים במהלך האירוע, אמר: “אנחנו עם הספר. עם שהזהות, התרבות והמורשת שלו נבנו לאורך דורות סביב המילה הכתובה, הלימוד והסקרנות. דווקא בעידן של מסכים, של מידע מהיר ושל אינספור גירויים, חשוב לעצור, לפתוח ספר ולהקדיש זמן לקריאה מעמיקה. לספרים יש כוח שאין לו תחליף – להרחיב אופקים, לעורר מחשבה, לפתח דמיון ולחבר אותנו לעצמנו ולסביבה. אני גאה בכך שבגבעת שמואל ממשיכים לטפח את אהבת הקריאה, ושקהילת הקוראים והיוצרים המקומית שלנו ממשיכה לצמוח ולהעשיר את חיי התרבות בעיר.”

צילום: דודי בן נעים